bijv. baan, bedrijf, titel
bijv. plaats, provincie of postcode
uitgebreid zoeken »

Campaign Marketing Manager Horticulture

Plaats:
Mijdrecht
Bedrijf:
Bayer

Beschrijving

Binnen ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste Campaign Marketing Manager Horticulture (met specialisatie vollegrondsgroenten en glastuinbouw) binnen Nederland. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de jaarlijkse campagneplanning en voor het portfoliomanagement voor deze gewassen. Je stuurt daarnaast de ‘Go to Market’ teams (vier personen) aan en je werkt nauw samen met diverse in- en externe relaties op lokaal, regionaal en wereldwijd niveau (Klanten, Registratie, Supply Chain, Sales, Communicatie). Een goede kennis van (de) gewasbescherming(smarkt) en de belangrijkste spelers, is essentieel om succesvol te zijn in deze positie. Deze rol rapporteert aan Head of Customer Marketing Benelux.

Je taken en verantwoordelijkheden

  • Het behalen van de jaarlijkse doelstellingen voor omzet, winst en marktaandeel voor het portfolio
  • Het organiseren van het marketingcampagne planningsproces, waarbij zowel interne (Sales en Market Development Teams) als externe (telers & adviseurs) feedback is opgenomen - dit omvat zowel reguliere (jaarlijkse) campagnes als ad-hoc campagnes
  • Het ontwerpen, implementeren en monitoren van customer incentive programma’s en campagnes
  • Het afstemmen van campagnes op de behoeften van de klant en van ketenpartijen
  • Het ontwikkelen van nieuwe concepten voor klantinteractie. Het genereren van campagnes conform strategische prioriteiten en financiële doelstellingen
  • Het stimuleren van vraag en loyaliteit door het ontwikkelen van campagnes en geintegreerde oplossingen
  • Het bepalen van de optimale go-to-market-strategie per gewas
  • Het ontwikkelen van doortastende marktanalyses inclusief markt ontwikkelingen, concurrenten en klantinzichten.

Wie ben jij?

  • Master’s / bachelor’s degree, bij voorkeur aangevuld met een NIMA-B opleiding
  • Bewezen track record in sales, marketing, business development of strategische planning
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een marketing- of sales positie, bij voorkeur in de tuinbouw
  • Inzicht in en technische kennis van de tuinbouwsector en het marktlandschap in alle portefeuillegebieden
  • In staat om de dynamiek van de markt te begrijpen en te doorgronden en dit te vertalen naar concrete acties
  • Uitstekende projectmanagementvaardigheden
  • Uitstekende relatie-/stakeholdermanagement skills
  • Teamspeler
  • In staat de juiste kritische vragen te stellen
  • Competenties: klantgerichtheid, strategische mindset, resultaatgericht en innovatief
  • Vloeiend Nederlands en Engels in woord en geschrift

Meer informatie of solliciteren?

Heeft deze vacature jouw belangstelling gewekt? Solliciteer dan direct online. Liever eerst meer weten over de functie? Daarvoor kun je contact opnemen met Heidi Kroon (Recruiter) via 06-15409633 of heidi.kroon.ext@bayer.com.

Een online assessment maakt deel uit van de procedure.

*