Als junior inkoper ga je aan slag op de afdeling Inkoop & Customer Center. Je werkt met twee senior inkopers en daarmee rapporteer je aan de operations manager. Je staat in contact met de leveranciers en je krijgt medeverantwoordelijkheid over een pakket met de leveranciers. Hiervoor voer je alle taken uit van het operationele inkoopproces; bestellen, bewaken en nazorg. Daarnaast ondersteun je de senior inkopers met hun operationele taken. Ook ben je bezig met data beheer van een productinformatiesysteem, dit doe je samen met de productmanager.
Jouw taken:
- Inkopen van materialen bij leveranciers in binnen- en buitenstad
- Onderhandelen met leveranciers over prijzen en levertijden
- Relatiebeheer van deze leveranciers
- Afstemmen van leveringen met alle interne klanten, zoals: customer service, verkoop binnendienst, accountmanagers
- Aanvragen van levertijden en aanvragen en calculeren van prijzen
- Beoordelen van voorraadposities en daarop handelen
- Bewaken van openstaande orders en gemaakte afspraken
- Beheren van leveranciers dossiers
- Beheer van productinformatie (DataProcessor/2ba)
Jouw profiel:
- Je hebt een aantoonbaar MBO+/HBO werk- en denkniveau op inkoop of administratief gebied
- Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal in woord en geschrift
- Je beschikt over goede kennis van Microsoft Excel, database applicaties en ERP-systemen
- Je hebt een sterk analytisch inzicht
- Je bent praktisch, doelgericht en neemt initiatief
- Je kunt samenwerken maar zelfstandige zaken oppakken is ook geen probleem
- Je houdt overzicht over de werkzaamheden en stelt de juiste prioriteiten
Word jij enthousiast van deze functie als Junior inkoper, mail dan je CV met motivatie naar werken@werktech.nl
Heb je vragen over de functie neem dan gerust contact met ons op.